Steen & Ström Sverige

Kund: Steen & Ström Sverige
Datum: 2018-09-29/30

ECs uppdrag var att producera, projektleda, samordna och genomför en modehelg i 2 av Steen & ströms varuhus samtidige, Kupolen i Borlänge och Marieberg galleria i Örebro.
Steen & Ström har ett marknadsföringskoncept som de kallar för Let´s Play. Varje vår och höst slår de ett extra slag för säsongens mode under en helg, och EC har fått förtroendet att skapa events runt konceptet under flera år. Eventen skulle genomföras i båda köpcentrumen samtidigt och ha samma inramning. Nu till hösten valde vi att låta dansgruppen Drop the Beat Fashion uppträda på flera platser i byggnaderna varje timme i kläder från köpcentrumets butiker. Till det hade en minimässa, styling stationer med hår och makeup artister, en konferencier som pratade om erbjudanden och vi gav besökarna möjlighet att pröva lyckan vid det låsta lyckoskåpet, där de kunde tävla om innehållet.

- När det gäller mode är det lätt att tänka på traditionella modevisningar med en catwalk. Det har dock blivit så vanligt att besökarna i köpcentrum sällan stannar under hela visningen, vilket gör att de som visar sina kläder sist sällan får någon bra exponering. På det här sättet med dansare som modeller fångar man ett helt annat intresse från publiken och de drar till sig fler och fler besökare var efter visningen pågår, säger projektledaren Fredrik Berg.

Det var en tydlig ökning av besökarantalet i både Kupolen och Marieberg galleria denna helg, och eventen var mycket uppskattade.